THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, 24 July 2011

DAJJAL.....

sbenanye ade ke dajjal ni??...tett...ade ade ade...
sblom datang kemunculan dajjal ni...sbenaq nye dah ade dajjal2 sblom itu..yg disebut oleh nabi...addajalu nalkazzabun..iaitu mereka pendusta2 yg bersifat umpama dajjal...tp dak le dajjal yg original punye...yg had lokoi2 punye...so..sblom si bapak dajjal yg ori ni dtg...cucu cicit yg dtg dulu...atau pun dikenali sbg org yg meniru sifat2 dajjal nih....meniru macam mana??meniru suasana yg nak bwk yg makruf jd mungkar dan vice versa*tingat blaja sc plak*...die nak org mengingkar perintah Allah...syirik kpd Allah...jd org2 inilah yg dikatakan addajjalu nalkazzabun...*muqaddimah baru*


bagaimana cara untuk kite elak dr fitnah2 dajjal?
kot2 la kite berada pd waktu tu..mcm mana mau slamat??apekah persedian2 kite..xkire la dajjal ade ke xde...kalau skali dajjal ade pun kite tetap tidak lari aqidah..tp nak bg mantop aqidah ni bukan la bule update kat komputer sminit dua je......perlu dgn ilmu yg mantop terutama ilmu fardhu ain..kenal Allah itu yg paling penting...dan sterus nye kite juga perlu tau yg si dajjal ori ni pembohong..alkazzab..mcm mana nak kenal dajjal nih?...iaitu dajjal ni cacat..sbelah kanan mate nye buta...so ade 1 mate je lg yg tinggal..dan juga tertulis di dahi nydahi nye.KAP FA RO...kafir or kufur..dan dajjal ni xleh masok mekah ngan madinah...jd pd mase tuh jgn sesekali bergaul dgn pengikut dajjal...sbb takot2 kite kite skali hanyot...dan dlm hadis nabi gak ade suuh hafal ayat surah al-kahfi sama ada ayat 10 pertama atau 10 terakhir...diselamat kan oleh dajjal...*haha..tobat pas bace ni dok pi kat al-quran hafal surah tu*..bukan hafal je la derr...hayati skali...


tp dajjal ni ade ke gune sihir??er..ade kuase??power??
yep..mmg ade power...kerana dibantu oleh syaitan...so dajjal ngan syaitan berpakat tuk sesat kan manusia..walaweii...tp power2 dajjal ni pun xleh masok mekah madinah..ade hadis nabi yg mengatakan mekah ngan madinah ni dikawal rapi oleh para malaikat..huaaa...lg power..dan pd waktu tu..org yg munafik kluar mengikut dajjal dan org yg beriman duk dalam mekah madinah..untuk mempertahan kan iman mereka...si dajjal ni plak duk la kat luar mekah madinah..dok tunggu kot2 la ade sesape lg nak ikot die...di riwayat kan dlm hadis...waktu tu ade sorg laki nih nak berjumpe dajjal..tetapi kengkawan die da tnye jgn...tkot2 terikot..sbb fitnah dajjal ni fitnah yg besar..tp die tolak..die nak gak jumpe dajjal untuk mengatakan kan dajjal ni bohong..so die kuar la..dan jumpe dajjal...die berkate kpd dajjal yg engkau ni pendusta..*anta kazzab*...dajjal pun jd hot...dgn power yg ade..die belah kan org beriman tuh kepada dua...dan menyambung kembali dan hidup semula..ramai org sekeliling kagom dgn tindakan dajjal dan mereka anggap dajjal ini sbg tuhan mereka...tetapi org yg beriman itu tetap tros berkata kamu ni pendusta...dajjal ni pun makin hot..dajjal kate kalau kamu kate skali lg aku akan sembelih kamu dan xkan hidupkn kamu lg dah...pastu laki tu kate..insyaAllah kamu tidak akan melakukan sesuatu tanpa keizinan Allah...dan lepas mase tu..dajjal nak sembelih die xleh wat pape..Allah slamatkan die..dan ramai yg ragu2 dgn dajjal ni..mase ke semase dajjal jd smakin lemah...


persoalan nye...Siapakah yg mampu membunuh dajjal ori??
die la NABI ISA...dr hadis nabi S.A.W..xde org yg dpt bunuh dajjal ori ni melainkan NABI ISA...dan nabi ade kate...kalau aku ade pd waktu tu akulah yg akan berhadapan dgn dajjal... tetapi masalah nye nabi kate..dajjal akan kuar zaman kamu...makna nye zaman slepas nabi...tatau la zaman bile..terutamanya nye zaman kite2 ni la..sbb pa? sbb zaman kite kite ni la diambang tanda2 besar kemunculan dajjal..contoh nye..penzinaan berleluasa..minum arak yg berleluasa..org pompan perwatakan laki laki...org laki2 dihurung pompan..berlaku nye gempa bumi..pembunuhan berleluasa...bersedia la...so..nabi isa la yg dpt mbunuh dajjal..sbb mase tuh kerajaan mahdi ade...dajjal mengepong baitul maqdis dan mase tu gak baitul maqdis di pimpan oleh imam mahdi sbg sebuah kerajaaan islam..tetapi waktu tu..dsbb kan kekuatan dajjal..die berjaya mengepong baitul maqdis...ketika itu la Allah menurun kan nabi isa...


diriwayat kan dlm hadis yg mana nabi isa ni solat di blakang imam mahdi..solat subuh..mase qomat je ade org gtau imam mahdi yg nabi isa ni dtg...waktu tu imam mahdi ni mengundur kan diri die kat blakang nak bg nabi isa jd imam..tp nabi isa kate...tros kan la..kerna dah diqomatkan kamu yg menjadi imam..


nabi isa turun bukan nye nak bawak syariat baru...sbenaq nye nabi isa turun ke bumi dgn ade satu misi iaitu membunuh dajjal ori....jd slepas je solat subuh..imam mahdi menyerah kan pemerintahan kpd nabi isa utk memerangi dajjal..dan dibantu oleh tentera2 islam..at the same time juga...dajjal masih lg mengepong...diterang dalam kitab imam barzanji..lbih kurang 3 jam..kalau waktu btol kul 9 pg lah...nabi isa kluar untuk berjumpe dgn dajjal...dajjal takot ngan nabi isa kerna dia tau yg akan bunuh die adalah nabi isa.....bile jumpe je dajjal..dajjal pun wat helah bajet die bukan dajjal la konon..pdhal nabi isa da tau....apekah helah si dajjal pengecut nih??dajjal kate..`hah..cpat2 qomat..kite nak solah bersama nabi isa...persoalan nye...solat apekah kul 9 pg ni??nak qomat plak tu??iqomah ni dilakukan hanye untuk solat fardhu je...bin ngong juge ya si dajjal nih...pastu nabi isa pun kate..*lbih kurang la*..usah dok tipu la..kamu tu dajjal..aku dtg nak bunuh kamu...*direct je*..dan akhir nye mmg dajjal dibunuh oleh nabi isa....


itu la cerita nya..ni aku amik cerita ni drpd tanyalah ustaz...bukan suka suki je aku reka...so...tingkat kan lah iman anda anda sume..

2 comments:

loveable said...

tengs untuk info yang awk kongsikan...teruskan menulis...=)

warna said...

penceritaan yang menarik!! smoga hati-hati kita ditetapkan di jalan Allah.. ameen.